Blog

Kappen met die postretouren!

Kappen met die postretouren!

30 mei 2013, door Manolo de la Fuente Met een rood aangelopen hoofd legde mijn collega de telefoon neer. Hij had zojuist de wind van voren gekregen van een teleurgestelde klant. Enorme stapels retouren had deze meneer ontvangen. En dat was – natuurlijk – allemaal de schuld van PostNL. Mijn collega had nog een poging gedaan om de andere kant van deze vervelende zaak te belichten. Want wat bleek? Veel adressen van de klant waren onjuist of verouderd. De brief gaat dan terug in de tas van de postbezorger. Echter, niets hielp. Het was en bleef de schuld van PostNL. “Kappen met die retouren, PostNL!”

Lees verder »

Uitbesteden data-entry: eng of eitje?

Uitbesteden data-entry: eng of eitje?

9 mei 2012, door Manolo de la Fuente Uw organisatie is al flink aan het snijden. De externen zijn al de deur uit, er is een vacaturestop en medewerkers die weggaan worden niet meer vervangen. Hoe kun je nu nog besparen? Dat kan door zaken als data-entry aan landen uit te besteden waar de loonkosten lager zijn (offshoring). In Azië bijvoorbeeld. Dit zal binnen uw organisatie veel vragen oproepen. Zelfs weerstand misschien. Sommige leveranciers van data-entry zullen beweren dat data-entry-offshoring heel eenvoudig is. Hebben ze daarin gelijk? Wat is offshoring nu echt? Eng? Of eitje?

Lees verder »

Piekverwerking in data-entry: te duur om zelf te doen!

Piekverwerking in data-entry: te duur om zelf te doen!

20 december 2011, door Manolo de la Fuente Bij PostNL merken we dat veel bedrijven een kerstpiek hebben als het om data-entry gaat. Banken zijn daarvan een goed voorbeeld. We hebben nu de hoos van aanvragen voor spaarloonregelingen achter de rug. En volgend jaar gaan we de massa uitkeringsformulieren in goede banen leiden. We nemen banken zo heel wat werk uit handen. En dat wordt gewaardeerd. Want organisaties die te maken hebben met grote stromen inkomende formulieren, merken dat het managen van pieken een vak is. Naar mijn mening hebben ze daar helemaal gelijk in.

Lees verder »

Het digitaliseren van inkomende post: duur?

Het digitaliseren van inkomende post: duur?

27 oktober 2011, door Manolo de la Fuente Het aantal aanvragen bij PostNL voor het digitaliseren van inkomende post groeit behoorlijk. Daarbij gaat het vooral om het scannen van inkomende documenten, ten einde de kosten van de postverwerking te drukken. Daarnaast komen er veel aanvragen van beginnende en snelgroeiende ondernemingen die alles zo veel mogelijk digitaal willen doen.

Lees verder »

Informatiestromen hoeven niet via postkamers binnen te komen

Informatiestromen hoeven niet via postkamers binnen te komen

21 maart 2011, door Mario Suykerbuyk Digitalisering staat hoog op de agenda binnen het bedrijfsleven, maar het ontbreekt vaak aan een duidelijke focus op hetgeen men precies wil digitaliseren. Sommige stromen kunnen best via de postkamer blijven lopen maar informatie die relevant is voor het primaire proces wil je het liefst direct digitaal beschikbaar hebben.

Lees verder »